Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οργανώθηκε ομάδα φιλαναγνωσίας στο σχολείο μας, καθώς αποδεικνύεται ότι η ενασχόληση των μαθητών με τη λογοτεχνία συμβάλλει στη συγκρότηση ολόπλευρης προσωπικότητας. Αυτή τη φορά επιλέξαμε να ασχοληθούμε, αφού προηγήθηκε συζήτηση με τους συμμετέχοντες μαθητές, με την ελληνική ποίηση, μελοποιημένη και μη, καθώς ασκεί ιδιαίτερη γοητεία στα παιδιά.
Στη διάρκεια λοιπόν της σχολικής χρονιάς, κάθε Παρασκευή μεσημέρι αλλά και τις Κυριακές, στις εβδομαδιαίες συναντήσεις μας ακούστηκαν και διερευνήθηκαν ποιήματα που τα παιδιά επιθύμησαν να διαβάσουν, να ακούσουν και να μελετήσουν. Το θέμα των περισσοτέρων από αυτά η ΑΓΑΠΗ: αγάπη για τον άλλο, τον μαθητή, το παιδί, τον γονιό, τον φίλο, τον σύζυγο. Αγάπη για την πατρίδα, τη φύση, τον Θεό. Αγάπη, εν τέλει, για την ίδια τη ζωή.
Στη συνέχεια, κάποια από τα ποιήματα αυτά θελήσαμε να τα μοιραστούμε και με το υπόλοιπο σχολείο κι αναζητήσαμε τους τρόπους με τους οποίους αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί. Έτσι, καταλήξαμε στην κοινή επιθυμία να διοργανωθεί μια ποιητική βραδιά όπου όμως τα ποιήματα δεν θα διαβάζονταν απλώς με κάποια μουσική υπόκρουση, αλλά θα ζωντάνευαν με τη φωνή και την παραστατική κίνηση των παιδιών πάνω στη σκηνή, με πολύτιμο βοηθό βέβαια τη μουσική.
Στο εγχείρημά μας αυτό βρήκαμε συνοδοιπόρο την ομάδα φιλαναγνωσίας του 2ο Λυκείου Βέροιας και εργαστήκαμε από κοινού για την πραγματοποίηση της όμορφης ποιητικής βραδιάς που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Απριλίου, στην Αντωνιάδειο Στέγη. Οι δύο ομάδες ξετύλιξαν μπροστά στα μάτια των θεατών που κατέκλυσαν τον χώρο, το ταλέντο τους, τις ζεστές φωνές τους, τη ζωντάνια των νιάτων τους ‚άλλοτε απαγγέλλοντας από στήθους σπουδαία ποιήματα Ελλήνων ποιητών, με φυσικότητα και δραματικότητα κι άλλοτε τραγουδώντας με πολύ πάθος και αισθαντικότητα κάποια γνωστά και αγαπημένα μελοποιημένα ποιήματα.
Ήταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση που έκλεισε το φετινό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, πλούτισε σε συναισθήματα τους ίδιους τους συμμετέχοντες, ενίσχυσε την αναγνωστική τους εμπειρία και εδραίωσε σχέσεις φιλίας και δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ των παιδιών. Μάλιστα , μαθητές που δε συμμετείχαν στο πρόγραμμα εξέφρασαν την επιθυμία τους το πρόγραμμα να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά προκειμένου και οι ίδιοι να πάρουν μέρος.
Προκειμένου όμως η αξιολόγηση να είναι ολοκληρωμένη δε γίνεται να παραλείψουμε το πόσο δύσκολο ήταν το εγχείρημα της συνεργασίας με ένα άλλο σχολείο. Ωστόσο οι δυσκολίες ξεπεράστηκαν χάρη στην επιμονή ‚και την προσδοκία ενός επιτυχούς αποτελέσματος. Πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα δε μας διέψευσε…
Οι υπεύθυνες του προγράμματος, καθηγήτριες Σαρηγιαννίδου Ελισάβετ και Βασιλειάδου Σουσάνα