• Covid 19 — Οδηγίες
    Οδηγίες για την αντιμετώπιση του Covid-​19Read more

Τα βασικότερα σημεία του πρώτου κεφαλαίου που πρέπει να θυμάμαι είναι τα παρακάτω:

Πρόβλημα και δομή προβλήματος

Πρόβλημα ονομάζεται μια κατάσταση η οποία απαιτεί λύση, η δε λύση της δεν είναι ούτε εκ των προτέρων γνωστή ούτε και προφανής,

Δομή του προβλήματος είναι τα επιμέρους τμήματα που το αποτελούν, καθώς επίσης και ο τρόπος που συνδέονται μεταξύ τους.

Τα στάδια αντιμετώπισης του προβλήματος.

  • Κατανόηση, δηλαδή αποσαφήνιση των δεδομένων και των ζητούμενων του προβλήματος,
  • Ανάλυση, δηλαδή διάσπαση του αρχικού προβλήματος σε απλούστερα τμήματα,
  • Επίλυση, δηλαδή υλοποίηση της λύσης του προβλήματος.

Δεδομένα — Πληροφορία — Επεξεργασία δεδομένων

Δεδομένο είναι οποιοδήποτε στοιχείο μπορεί να γίνει αντιληπτό από τον άνθρωπο με μια απο τις αισθήσεις του.

Πληροφορία είναι οποιοδήποτε στοιχείο προέρχεται από την επεξεργασία των δεδομένων.

Επεξεργασία των δεδομένων είναι η διαδικασία κατά την οποία ένας μηχανισμός δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται με προκαθορισμένο τρόπο και αποδίδει πληροφορίες.

Καθορισμός των απαιτήσεων.

Για την επίλυση ενός προβλήματος θα πρέπει πρώτα να προσδιορίσουμε επακριβώς τα δεδομένα του προβλήματος και να καταγράψουμε λεπτομερώς τα ζητούμενα αποτελέσματα.

Κατηγορίες προβλημάτων

Με κριτήριο την επιλυσιμότητα:

  • Επιλύσιμα είναι τα προβλήματα των οποίων η λύση είναι διατυπωμένη και γνωστή ή μοιάζουν με άλλα ήδη λυμένα,
  • Άλυτα είναι τα προβλήματα για τα οποία υπάρχει η παραδοχή ότι δεν έχουν λύση,
  • Ανοικτά είναι τα προβλήματα στα οποία δεν έχει βρεθεί λύση, χωρίς όμως να έχουμε φτάσει στο σημείο να τα χαρακτηρίσουμε άλυτα.

Με κριτήριο τον βαθμό δόμησης

  • Δομημένα είναι τα προβλήματα των οποίων η λύση αποτελείται από καθορισμένα βήματα
  • Ημιδομημένα είναι τα προβλήματα των οποίων η λύση προτείνεται από ένα σύνολο πιθανών λύσεων με τον ανθρώπινο παράγοντα να έχει την επιλογή
  • Αδόμητα είναι τα προβλήματα των οποίων η λύση δεν μπορεί να δομηθεί και βασικό ρόλο στην επίλυση τους παίζει ο ανθρώπινος παράγωντας.

Με κριτήριο το είδος επίλυσης

  • Απόφασης, όταν η λύση είναι μια απάντηση με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ,
  • Υπολογιστικά, όταν η λύση είναι η εκτέλεση κάποιοων υπολογισμών,
  • Βελτιστοποίησης, όταν η λύση είναι η εύρεση του καλύτερου αποτελέσματος στο σύνολο των δεδομένων που παρέχονται από το πρόβλημα.

Τελικά όλα τα προβλήματα χωρίζονται σε επιλύσιμα, ανοικτά και άλυτα, μόνο όμως ένα επιλύσιμο πρόβλημα μπορεί να είναι δομημένο, ημιδομημένο ή αδόμητο και επίσης υπολογιστικό, απόφασης ή βελτιστοποίησης.

Οι λόγοι που αναθέτουμε την επίλυση ενός προβλήματος σε Η/​Υ σχετίζονται με:

  • την πολυπλοκότητα των υπολογισμών,
  • την επαναλληπτικότητα των διαδικασιών,
  • την ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων,
  • το μεγάλο πλήθος των δεδομένων.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Η/​Υ μπορεί να εκτελεί μόνο τρεις λειτουργίες:

  • Πρόσθεση ως βασική αριθμητική πράξη, δεδομένου ότι και οι άλλες αριθμητικές πράξεις μπορούν να αντιμετωπιστούν σαν διαδικασίες πρόσθεσης,
  • Σύγκριση η οποία συνιστά την βασική λειτουργία για την εκτέλεση των λογικών πράξεων (ΚΑΙ, Η, ΟΧΙ),
  • Μεταφορά δεδομένων η οποία προηγείται και έπεται της επεξεργασίας των δεδομένων.

Video Gallery

Η Βέροια σε εικόνες

Σχολική Δράση

ΤΟ 4ο ΓΕ.Λ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ: ΠΟΝΤΟΣ, ΜΙΚΡΑΣΙΑ, ΘΡΑΚΗ….Ε.Λ ΒΕΡΟΙΑΣ.

[Web Team 28-​05-​2024]

ΤΟ 4ο ΓΕΔΙΑΚΡΙΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ

Το 4ο ΓΕ.Λ Βέροιας διακρίθηκε στον Παγκόσμιο μαθητικό διαγωνισμό για τον Ελληνισμό της Ανατολής: Πόντος, Μικρασία, Θράκη… με το 3ο Βραβείο στην Ταινία Τεκμηρίωσης: «Δέβασον, πουλί μ», δέβασον». Πρόκειται για τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης, βασισμένης σε απόσπασμα από το βιβλίο…

Το 4ο Γενικό Λύκειο Βέροιας εκπαιδεύει τους μαθητές στην υγιεινή διατροφή!

[Web Team 27-​05-​2024]

Το 4ο Γενικό Λύκειο Βέροιας εκπαιδ…

Τo Εργατικό Κέντρο Βέροιας με το Παράρτημα Βέροιας της Ε.Ε.Κ.Ε., ανακοίνωσε τη συμμετοχή του 4ου Γενικού Λυκείου Βέροιας στο έργο Tack­ling Ado­les­cent Obe­sity (ΤΑΟ) Αντιμετώπιση της εφηβικής παχυσαρκίας του οποίου Επικεφαλής Εταίρος είναι η Safe Food Advo­cacy Europe και συντονιστής…

Οι μαθητές δημιουργούν

[Web Team 19-​05-​2024]

Οι μαθητές δημιουργούν

Στο πλαίσιο του μαθήματος εφαρμογές πληροφορικής , οι μαθητές της Α΄ λυκείου δημιούργησαν ιστοσελίδες με θέματα που επέλεξαν σε συνεργασία με τον διδάσκοντα και τις παρουσίασαν στη σχολική κοινότητα. Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές/​μαθήτριες της Α΄ λυκείου καθώς και στον καθηγητή πληροφορικής…

Βίντεο από τους μαθητές πολιτιστικού προγράμματος

[Web Team 14-​05-​2024]

Βίντεο από τους μαθητές πολιτιστικ…

Οι μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος «Το παρόν και το μέλλον της ποντιακής διαλέκτου» δημιούργησαν ένα βίντεο. Το βίντεο παρουσιάζει την πορεία του προγράμματος, τις δράσεις καθώς και την αξιολόγηση που έγινε. Το video του προγράμματος

Βίντεο από τους μαθητές  περιβαλλοντικού προγράμματος

[Web Team 14-​05-​2024]

Βίντεο από τους μαθητές περιβαλλο…

Οι μαθητές του περιβαλλοντικού προγράμματος «Γνωρίζω την φύση μέσω ιστορικών διαδρομών» δημιούργησαν ένα βίντεο. Το βίντεο παρουσιάζει την πορεία του προγράμματος, τις δράσεις καθώς και την αξιολόγηση που έγινε. Το video του προγράμματος

Ημερήσια εκδρομή στα Ιωάννινα

[Web Team 26-​04-​2024]

Ημερήσια εκδρομή στα Ιωάννινα

Την Πέμπτη 25-​4-​2024 το σχολείο μας πραγματοποίησε ημερήσια εκδρομή στα Ιωάννινα. Οι μαθητές επισκέφθηκαν την ακρόπολη του κάστρου των Ιωαννίνων (Ιτς Καλέ), το Βυζαντινό Μουσείο και το Φετιχιέ Τζαμί. Στην συνέχεια οι μαθητές περιηγήθηκαν στο κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων…

Τελετή βράβευσης των ομάδων χειροσφαίρισης, καλαθοσφαίρισης και ποδοσφαίρου του 3ου και 4ου ΓΕΛ Βέροιας.

[Web Team 24-​04-​2024]

Τελετή βράβευσης των ομάδων χειροσ…

Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024, έλαβε χώρα η τελετή βράβευσης των ομάδων πετοσφαίρισης, καλαθοσφαίρισης και ποδοσφαίρου του 3ου και 4ου ΓΕ.Λ Βέροιας. Συγκεκριμένα τιμήθηκαν με το χρυσό μετάλλιο και κύπελλο ο ομάδα χειροσφαίρισης κοριτσιών του 3ου ΓΕ.Λ Βέροιας η οποία…

Το άγχος και η διαχείριση του κατά την περίοδο των εξετάσεων

[Web Team 24-​04-​2024]

Το άγχος και η διαχείριση του κατά…

Πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση από τον Κοινωνικό λειτουργό κ. Βεζυριανόπουλο Συμεών στην Γ΄ λυκείου με θέμα «Το άγχος και η διαχείριση του κατά την περίοδο των εξετάσεων». Αρχικά, αποσαφηνίστηκε η έννοια του άγχους και συζητήθηκαν τα ποικίλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του, όπως ποιους…

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ – ΠΡΕΣΒΕΙΡΕΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

[Web Team 23-​04-​2024]

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ

Μαθητές του Α4 του 4ο ΓΕΛ Βέροιας, την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, είχαν την ευκαιρία να ξεναγήσουν τμήμα του σχολείου μας καθώς και μια ομάδα μαθητών του 6ου Γυμνασίου Βέροιας σε σημαντικά μνημεία της περιοχής της Νάουσας: το θέατρο της…

logo eye 2014 2020 1300x196
JSN Epic is designed by JoomlaShine.com