DSCN4731

Έχοντας υπόψη ότι το Μουσείο παρέχει τα αυθεντικά τεκμήρια της πορείας μας στον κόσμο, ότι η οργανική ένταξή του στη διδακτική πρακτική μας, δε συντελεί μόνο στην επίτευξη των διδακτικών μας σκοπών κατά τη διδασκαλία κάθε γνωστικού πεδίου και κατεξοχήν στο σχεδιασμό και υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων, αλλά και στον επαναπροσδιορισμό των αξιών και της πορείας μας, αφού μας θυμίζει πάντα, ποιοι είμαστε, από πού ξεκινήσαμε και πού μπορούμε να φτάσουμε και τέλος ότι η μάθηση στο Μουσείο είναι :

κρίθηκε σκόπιμο να εμπλουτιστεί η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος μουσειοπαιδαγωγικής με θέμα:τον Γυμνασιαρχικό Νόμο της Βέροιας.

Με την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας ολοκληρώθηκε η β΄φάση του προγράμματος μουσειοπαιδαγωγικής με τίτλο: Ο ΓΥΜΝΑΣΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: Μια «στήλη » αφηγείται, μια ομάδα παιδιών της δίνει ζωή που σχεδιάστηκε από τη διδάσκουσα του 4ο ΓΕΛ Βέροιας Σαρηγιαννίδου Ελισάβετ στα πλαίσια διδασκαλίας του μαθήματος «Ιστορία του Αρχαίου κόσμου» της Α΄Λυκείου. Οι μαθητές κλήθηκαν να γνωρίσουν ένα σημαντικό εύρημα του τόπου τους ‚καθώς πρόκειται για μοναδικής σπουδαιότητας επιγραφικό κείμενο, αφού είναι το μοναδικό που σώθηκε και πλούτισε τις γνώσεις μας για τη λειτουργία των γυμναστηρίων γενικά, και για άλλα συναφή ζητήματα. Με αφετηρία το επιγραφικό κείμενο οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις που αφορούσαν το περιεχόμενό του και αξιοποίησαν τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος ως μέσου για τη μουσειακή εκπαίδευση όπωςδραματοποίηση — μικρό θεατρικό δρώμενο, ρόλοι σε πρόσωπα (π.χ. γυμνασίαρχος, παιδοτρίβης, μαθητής),εικαστική αναπαράσταση μιας σκηνής από τη ζωή στο Γυμνάσιο, παραγωγή λόγου: άρθρο ή επιστολή στις αρχές της πόλης (κρίσεις στο περιεχόμενο του γυμνασιαρχικού νόμου θετικές– αξιολογικές κρίσεις ή αρνητικές), αγώνας λόγων.

Ευχαριστούμε θερμά την μουσειοπαιδαγωγό κ. Φ. Παπαργυρούδη για τη συνεργασία καθώς και τους υπαλλήλους του μουσείου για τη φιλοξενία και βοήθειά τους.